close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כל מה שצריך לדעת על פירות יבשים ותרומתם לבריאות

מערכת שורשכז תשרי, תשפא15/10/2020

לפירות יבשים ישנם מספר יתרונות המועילים לבריאות בעיקר כשאוכלים אותם במינון הנכון. המאמר יעסוק בפירות יבשים ותרומתם לבריאות

תגיות:
כיצד הפירות היבשים תורמים לבריאות?
פירות יבשים הם אחד מהמקורות העשירים במגנזיום, סידן, אשלגן, אבץ וברזל. התרומה של מינרלים אלו לגוף מסייעת למניעת אנמיה, לשמירה על לחץ דם תקין, לטיפול בכאב ולשמירה על תפקוד הלב ורמת הכולסטרול. מעבר לכך שהם עשירים בסיבים תזונתיים, הפירות היבשים מספקים אנרגיה לגוף, ולכן מומלץ לאכול אותם לפני פעילות גופנית. הם בהחלט מחליפים ממתקים ולא בכדי מכנים אותם "הממתקים של הטבע". בנוסף, יש לפירות היבשים סגולות בריאותיות כיוון שהם מפחיתים את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2 וגם מונעים התפתחות של מחלת הסרטן מסוגים
שונים.

אילו מהפירות היבשים תורמים לנו?
פירות יבשים בריאים כמו שקדים ואגוזים עוזרים להפחית לחץ דם וכולסטרול מכיוון שהם עשירים בשומן לא רווי. תאנים, צימוקים ושקדים מכילים הרבה סידן ויעילים בעיקר לנשים בהריון שמחפשות מקורות לסידן. שזיפים ידועים כיעילים לזירוז חילוף החומרים ולפעילות המעיים. משמש מיובש למשל, עשיר מאוד בברזל ויעיל לילדים ונשים בהריון עם כמות ברזל נמוכה. בנוסף, הוא עשיר בסידן, אשלגן וסיבים תזונתיים המכילים ויטמיןA וויטמין B3 המסייע להפחתת הכולסטרול בגוף. בעבר, הפירות היבשים שימשו כתרופות סבתא וייחסו להם סגולות לחיזוק המערכת החיסונית של הגוף, שיפור הזיכרון וכד'. כל עוד צורכים אותם במינון, הפירות היבשים הם מתנה לגוף.

טיפים בריאים בסיוע הפירות היבשים
• הוסיפו שקדים ואגוזים לסלטים, לפסטות ולמאכלים נוספים - גם בגלל הטעם וגם כדי להפחית סוכרים. כאשר מסירים מהשקדים את הקליפה ומשרים אותם במים, הם נספגים באופן יעיל יותר בגוף.
• אגוזי מלך יעילים לנשירת שיער ולטיפוח העור ומומלץ להוסיף אותם למאכלים שונים ולצרוך עד 7 אגוזים ליום. גם אגוזי ברזיל יעילים למחלות סרטן, לב ובלוטת התריס ולכן מומלץ לצרוך כל יום 3 אגוזים.
• 2 תמרים לפני ספורט יעלו את רמת האנרגיה בגוף וישפרו את פעילות המעיים.
• כדי למנוע עצירות, השרו 6 שזיפים מיובשים בכוס מים למשך הלילה, ובבוקר שתו את המים ואכלו את השזיפים המושרים.
• שימו לב לצבע הפירות בעת קנייתם. בפירות יבשים כהים לא מעורבים כימיקלים בעת הייבוש שלהם.
• פירות יבשים ללא סוכר מומלצים לסוכרתיים ולשמירה על המשקל.
• הפירות צריכים להיות ארוזים הרמטית במקום יבש על מנת שלא תחדור אליהם לחות.

הפירות היבשים בעידן האינטרנט
חפשו באינטרנט חנות פירות יבשים, המוכרת פירות יבשים מיוחדים ואקזוטיים או פירות ללא סוכר כמו: אננס, פפאיה, קיווי, מנגו, תות ועוד שמסייעים לבריאות. בחנות לפירות יבשים כמו סולימה ניתן להזמין אונליין באינטרנט ולפי משקל פירות מכל הסוגים. את ההזמנות ניתן לשלוח במייל או בפקס, ולקבל את פירות היבשים במשלוח זריז עד הבית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה